2 Kasım 2012 Cuma

Görüşeceğiz Lale - Bir Limon Çekirdeği Öyküsü


  •  Dilek Çolak'ın 2002'de ölüm orucu eylemi sırasında hayatını kaybeden ablası Lale Çolak'ın cezaevindeki arkadaşlarıyla yapılmış röportajlardan oluşan 17 dakikalık belgeseli:


Görüşeceğiz Lale - Belgesel Kısa Film from mertowskhi on Vimeo.



  • Belgeselin içinde geçen ölüm orucu direnişçisi Oya Açan'ın  anlattığı ölüm orucu direnişinin içinde filizlenen limon çekirdeğinin öyküsü:



"Açlık Grevinin 15'li günlerindeyiz su yok pis. Sıcak su hiç yok, seker yok, tuz yok. Ama öyle bir direnişten gelmişiz ki bunlara ihtiyacımızda yok..

Onları düşündüm, üstümüzü başımızı temizlemek zorundayız biz insanız hayvan gibi yaşayamayız.. Banyoya girdim. Sözde nöbet tutuyorum. Nöbeti filan bıraktım. Bu saatten sonra gelip de bize ne yapacaklar ki? Gelsinler yapsınlar. Banyoya girdim, yıktım bir leğen. Soyundum iyice bir. Sonra sulara tuttum, üstümü başımı. Dünya kadar çamur aktı aktı ama nereye? Onları boşa hiç harcamadım. Çünkü limon öyküsünü tasarlıyordum.

Onları leğenin içine akıttım. Dünyanın çamuru birikti... Sonra gün geldi çamurları dışarı çıkardım.. Kar yağıyordu, yağmur yağıyordu.. Hava açtı, hava kapalıydı havalandırdım onları berbat kokuyordu gazdan berbat durumdaydı çünkü hepsi..

Gün geldi bahara döndü ortalık kokladım güzel kokuyordu, gaz kokmuyordu... Sonra onun içine çaylar, ıhlamurlar, naneler serptim karıştım. Kokladım güzel kokuyordu.. İdare bize limon veriyor, çay veriyor , şeker veriyor. Açlık grevindeyiz ya su veriyor.. Limonlar iki amaçla kullanılıyor ya limonata için ya da haberleşme için. Ben kendi payımı ayırdım, çekirdeklerini aldım sadece. En güzellerini en irilerini seçtim... Günün birinde, şubatın 28'inde cemre iki yere düştükten sonra limonun çekirdeğini toprağın gövdesine usulca bıraktım..

Gün geldi bahar geldi. Gün geldi içimizdeki bahar dışımıza vurdu, taştı ceza evinden. Gün geldi limonu dışarı bıraktım, gün geldi limonu dışarı çıkardım, limon olduğunu bilmeden kimse... Güneş altında gerildi, semirdi, serpildi durdu. Gün geldi Lale müjdeyi verdi.. Limon göğe doğru ilk adımını atmıştı, bir filiz halinde...

Şimdi düşündüm onca dayak, onca işkence, onca baskı... ama direnişin içinde filizlenen limon çekirdeği...

Onlar hiçbir şeyden değil, onlar yaratıcılığımızdan korkuyorlar... Onlar dünyayı yaratma azmimizden korkuyorlar.. Onlar limon çekirdeğinden korkuyorlar. Limonun yeşermesinden, büyümesinden, dünyayı sarmasından korkuyorlar..

 Onlar bizden korkuyorlar.. "




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder